Usein kysytyt kysymykset

MISTÄ VOIN NOUTAA TUOTTEET?

Voit valita toimitustavaksi joko noudon Helsingin tai Vantaan vuokraamoistamme (kauppakeskus Hertsi, Herttoniemi tai kauppakeskus Myyrmanni, Myyrmäki ) tai toimituksen. Nouto vuokraamoistamme on ilmainen. Lisätietoa toimituksista sivulla Toimitustavat.

 

KUINKA PALJON TOIMITUS JA PALAUTUS MAKSAVAT?

Noutaessasi tuotteen noutopisteestämme, maksat ainoastaan vuokrahinnan.

Toimitustapoja käytettäessä toimitus- ja palautuskustannukset ovat yhteensä alk. 14,90 € (painavammat tai suurikokoiset kuljetukset voivat olla kalliimpia, riippuen kuljetusyrityksestä).

 

MILLOIN VUOKRA-AIKA ALKAA JA MIHIN PÄÄTTYY?

Vuokra-aika alkaa ja päättyy valintasi mukaan. Vuokra-aika ei voi alkaa eikä päättyä arkipyhänä (katso aukioloaikamme ja sen poikkeukset).

Noutaessasi tuotteen itse noutopisteestämme on tuote noudettavissa aukioloaikojemme puitteissa. Palautus tulee tehdä viimeistään viimeisenä vuokrapäivänä aukioloaikojemme puitteissa.

Valitessasi toimitustavaksi Matkahuollon, Postnordin tai Postin, tuote on noudettavissa näiden yritysten asiakaspalvelupisteistä ensimmäisen vuokrapäivän aikana. Fetch toimittaa pääkaupunkiseudulla tuotteet ensimmäisen vuokrauspäivän iltana klo. 17.00 - 22.00. Fetch lähettää asiakkaalle tekstiviestin klo 17 jossa kerrotaan toimitusaika +- 30 minuutin tarkkuudella). 

Helsinki-Vantaan lentokentällä sijaitsevasta Excess Baggage Companysta voit noutaa tilatut tuotteet vuokrapäivän aamuna alkaen klo 05.00.

 

VOINKO MINÄ TAI NIMEÄMÄNI HENKILÖ NOUTAA TUOTTEEN TOIMIPAIKASTANNE? MISTÄ JA MILLOIN?

Kyllä. Vuokraamomme  sijaitsevat Herttoniemessä, kauppakeskus Hertsissä ja Myyrmäessä, kauppakeskus MyyrmannissaVaraus tulee tehdä verkkopalvelussa ennen noutoa (katso aukioloaikamme tästä). Voit myös soittaa ja varmistaa että haluamasi tuote löytyy meiltä ennenkuin lähdet asioimaan vuokraamoomme. Valtuuttamasi henkilö voi myös noutaa tuotteen puolestasi. Lähetä hänelle saamasi tekstiviesti jota vastaan annamme tuotteen hänelle tai ilmoita meille puhelimitse tai mailitse valtuutetun henkilön nimi. Henkilöpaperit tarvitaan myös.

 

VOINKO PERUUTTAA VARAUKSENI?

Varaus tulee perua viimeistään neljä päivää ennen varauksen alkamista, mikäli toimitustavaksi on valittu Matkahuolto, PostNord tai Posti. Varaukset, joiden toimitustapa on nouto Liizin noutopisteestä tulee perua viimeistään kaksi päivää ennen varauksen alkamista. Ilmoita varauksen peruutuksesta sähköpostitse osoitteeseen info(at)liizi.fi.

Mikäli peruutus on tehty myöhemmin, veloitamme varausmaksun, jonka suuruus on 50% vuokrahinnasta, kuitenkin vähintään 20 € ja laskutusmaksu 5 €.

Esimerkki 1: varaus alkaa perjantaina, toimitustapa Matkahuolto. Ilmoita peruutuksesta sähköpostitse viimeistään maanantaina.

Esimerkki 2: varaus alkaa torstaina, nouto Liizin noutopisteestä. Ilmoita peruutuksesta sähköpostitse viimeistään tiistaina

 

MIKSI VUOKRAAMINEN KANNATTAA?

Vuokraaminen on helppoa, edullista ja ympäristöystävällistä. Saat tarvitsemasi tuotteet aina tarvitessasi niitä helposti vaikka suoraan kotiovellesi. Sinun ei tarvitse huolehtia niiden huollosta tai säilytyksestä vaan voit keskittyä olennaiseen.

Vuokraaminen on myös edullista. Sinun ei tarvitse sitoa suuria summia tavaroihin, joita käytät vain harvoin. Käytössäsi ovat huippulaatuiset ja uusimmat välineet aina kun niitä tarvitset. Lisäksi säästyt huollosta, puhdistuksesta ja tuotteiden säilytyksestä aiheutuvista kustannuksista.

 

TARVITSEEKO MINUN PUHDISTAA TUOTE ENNEN PALAUTUSTA?

Tuoteon palautettava vastaavassa kunnossa kuin se on toimitettu pois lukien normaali kuluminen tavanomaisessa käytössä.

 

TUOTE RIKKOUTUU KÄYTÖSSÄ, MITÄ TEEN?

Ilmoita rikkoontumisesta välittömästi asiakaspalveluumme joko sähköpostitse asiakaspalvelu@liizi.fi tai puhelimitse 0407696181. Teemme parhaamme, jotta löydämme ratkaisun ongelmaan.

 

ONKO TUOTE VARMASTI SAATAVILLA?

Tuotteen saatavuus päivittyy reaaliaikaisesti tuotesivulla näkyvään kalenteriin ja sen voi varata ainoastaan vapaina aikoina. Epäselvissä tapauksissa ole yhteydessä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse asiakaspalvelu@liizi.fi tai puhelimitse 040 769 6181.

 

ONKO TUOTTEILLA VAKUUTUSTA?

Vuokraaja on vastuussa tuotteista vuokra-ajan aikana ja vastaa itse niiden vakuutusturvasta. Kotivakuutus kattaa myös vuokratuotteet (huomioithan omavastuun). Liizilla on tarjolla myös edullinen Liiziturva -vakuutus.

 

ETSIMÄÄNI TUOTETTA EI OLE VALIKOIMASSANNE. VOINKO EHDOTTAA TUOTTEEN OTTAMISTA VALIKOIMAAN?

Kyllä, voit ehdottaa uutta tuotetta esimerkiksi yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla meille numeroon 040 769 6181.

 

MISTÄ TIEDÄN, ETTÄ VUOKRAAMANI TUOTE ON HYVÄKUNTOINEN?

Tarkistamme ja puhdistamme tuotteet huolellisesti jokaisen käyttökerran jälkeen. Desinfioimme ne myös tarvittaessa. Ja päivitämme tuotteita jatkuvasti, mikä takaa kaikkien tuotteiden hyvän kunnon.

 

HALUAISIN JATKAA VUOKRA-AIKAA, MITÄ TEEN?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse info@liizi.fi tai puhelimitse 0407696181. Vuokra-ajan jatkaminen on mahdollista, mikäli tuotteen varaustilanne sen sallii.

 

KUINKA PALJON VUOKRA-AJAN PIDENTÄMINEN MAKSAA?

Pidentäessäsi vuokra-aikaa kesken vuokra-ajan maksat lisäajasta tuotesivulla olevan hintataulukon mukaisesti siten, että uuden vuokra-ajan mukaisesta vuokrahinnasta vähennetään jo maksamasi osuus. Lisäksi veloitetaan 5 € sopimuksen muutoskuluna/laskutuslisänä.

Esimerkiksi: haluat pidentää lapsen ensisängyn vuokra-aikaa. Alkuperäinen vuokra-aika on 4kk, maksettu vuokrahinta 65€. Haluat pidentää vuokra-aikaa kahdella kuukaudella, joten uusi vuokra-aika on 6kk. Lisämaksu kahdesta lisäkuukaudesta on siten 85 € - 65 € + 5 € = 25 €.

 

VUOKRAAMANI TUOTE ON RIKKI. MITÄ TEEN?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse asiakaspalvelu@liizi.fi tai puhelimitse 040 769 6181. Mikäli vuokratuote on rikkoutunut esim. Postin kuljetuksessa tai tuotteeseen tulee tekninen vika kesken käytön, ota yhteyttä meihin niin hoidamme asian kuntoon.

 

HALUAISIN OSTAA VUOKRAAMANI TUOTTEET OMAKSENI, MITÄ TEEN?

Jos olet vuokrannut tuotteen ja haluat ostaa sen omaksesi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@liizi.fi tai puhelimitse 0407696181. Tuotteen hinta on yleensä 30% - 60% edullisempi kuin uuden vastaavan tuotteen hinta - kysy meiltä tarjousta!

 

VOINKO PALAUTTAA TUOTTEET ENNEN VUOKRA-AJAN PÄÄTTYMISTÄ?

Kyllä, voit palauttaa tuotteen milloin tahansa vuokra-ajan aikana. Tuote tulee palauttaa noutopisteeseemme aukioloaikojemme puitteissa tai jättää Matkahuollon toimipaikkaan viimeistään viimeisenä vuokrapäivänä klo 16.00. Valitettavasti emme voi hyvittää käyttämätöntä vuokra-aikaa.

 

VUOKRAAMANI TUOTE EI SOVELLU KÄYTTÖÖNI. VOINKO PALAUTTAA VUOKRATUOTTEEN JA SAADA VUOKRAHINNAN TAKAISIN?

Emme valitettavasti pysty palauttamaan rahoja ennen vuokra-ajan päättymistä palautettavista tuotteista. Mikäli haluat tutustua tuotteeseen noutopisteessämme ennen vuokrausta, on se mahdollista sopimalla asiasta etukäteen. Ota yhteyttä joko sähköpostitse tai puhelimitse sopiaksesi ajan tuotteisiin tutustumista varten

 

EN SAA TEHTYÄ TILAUSTANI VERKKOKAUPASSANNE - MITÄ TEEN?

Soita meille Liizin puh. 0407696181 tai laita mailia info@liizi.fi . Me autamme asiassa varmasti.

 

VOIKO YRITYS TAI YHTEISÖ TILATA TUOTTEITANNE LASKULLA?

Kyllä voi. Meillä on laskutusmahdollisuus tätä varten.

Voimme laskuttaa yrityksiä, julkishallintoa ja organisaatioita. Soita p. 040 769 6181  tai laita mailia: info@liizi.fi.


TARVITSETKO JOTAIN TUOTETTA SUUREMMAN MÄÄRÄN?

Ilmoita meille niin selvitämme sen toimitusmahdollisuudet. Soita p. 040 769 6181 tai laita mailia: info@liizi.fi